Zippo Beschermt Haar Onmiskenbare "Klik" Als Geluidhandelsmerk

05. December 2018 - Het bekende Amerikaanse merk Zippo maakte vandaag het geregistreerde geluidshandelsmerk van haar cult stormaansteker bekend. Zippo-aanstekers hebben de harten en het geheugen van mensen over de hele wereld veroverd; de aanstekers zijn al meer dan 80 jaar onderdeel van de popcultuur, waren te zien in meer dan 2000 films en talloze muziekvideo's evenals op festivals en concerten.

De "klik" van de Zippo-aansteker is nu officieel een van de bekendste geluiden ter wereld. Voorlopig is het merk alleen beschermd in de VS, maar andere markten zullen volgen. Dankzij Zippos nauwkeurige productieproces ontstond dit unieke geluid, dat nu symbool staat voor de stormaansteker. Het geluid hoort nu bij andere excluieve geluidshandelsmerken, zoals de fluittoon van de spotgaai uit The Hunger Games en het beroemde leeuwengebrul van MGM.

 Zippo Lighter Making Spark

Fans en verzamelaars van Zippo-aanstekers kennen het gevoel van het openklappen van de deksel en het aansteken van de vlam. ASMR-makers en de community gaan nu een stap verder en gebruiken de Zippo-aanstekers om de oren van hun toehoorders te verrukken. Aangezien mensen wereldwijd gek zijn op het AMSR-geluid van de Zippo-aansteker, en om het nieuws van het geluidshandelsmerk te vieren, is Zippo een samenwerking aangegaan met BuzzFeed om verder in te gaan op de trend.

Vanaf vandaag exclusief te zien op het YouTube-kanaal van BuzzFeed BuzzFeed’s YouTube channel. Hierin zijn de eerste ervaringen van Zippo-liefhebbers te zien die hun eigen ASMR-geluiden produceren en zo triggers creëren die mensen op een heel individueel niveau beïnvloeden.

In een onderzoek onder 1.000 volwassenen* zei bijna twee derde van de deelnemers dat ze iets in hun hand bewegen om te ontspannen, zichzelf af te leiden of gewoon voor hun plezier. Bijna de helft van de ondervraagden zei dat de effecten van ASMR hen een gevoel van rust geeft. Een op de 10 ondervraagden zei ook dat ze zich hierdoor energieker, creatiever, productiever en zelfs beter in staat voelen om een ​​probleem op te lossen en obstakels te overwinnen, zoals een writer's block. Daarnaast zijn 70% van de ondervraagden van mening dat bekende geluiden, zoals de klik van Zippo, een positieve emotionele reactie teweegbrengen.

Zippo ASMR Lighter Collection

kenmerkende geluid en de diverse zintuiglijke ervaring die het teweegbrengt.

Lucas Johnson, Senior Brand Manager Global Marketing van Zippo, legt uit: "Mensen kennen de onmiskenbare "klik" van een Zippo-aansteker al decennia. Een nieuwe studie heeft nu aangetoond dat meer dan driekwart van de volwassenen het geluid direct kan toewijzen. Het ontvangen van het geluidshandelsmerk als erkenning voor ons onderscheidende akoestische kenmerk, stellen we zeer op prijs in ons bedrijf. De groeiende ASMR-community heeft de Zippo-aansteker echt in hun wereld geïntegreerd. In het kader van het geluidshandelsmerknieuws, was het voor ons als merk een natuurlijk gevolg om dit gebied te verkennen. Van talisman tot gereedschap; mensen zullen ons blijven verrassen en verblijden met de vele toepassingsmogelijkheden van een Zippo-aansteker.

Terug naar blog